Vad är det egentligen för skillnad på en svart bikini och en svart bh? Eller röd eller vit för den delen. Hur kommer det sig att det är ok att visa sig offentligt i det ena plagget, men inte i det andra?

Om man klipper gräset och någon bekant cyklar förbi, kan man stanna klipparen och stå och prata en stund ute vid vägen, eller måste man fortsätta klippa om man har bh i stället för bikini?

Det samma undrar jag angående pyjamas. Spelar det någon roll om jag har på mig mina mörkblå mjukisbyxor eller mina mörkblå pyjamasbyxor då jag åker hemifrån? Om ja, varför? Hur långt kan jag avlägsna mig från hemmet i pyjamasbyxor? Hämta posten? Åka och handla?

Visst, alla får göra som de vill och jag skulle antagligen inte ens känna mig speciellt besvärad av att ha pyjamas offentligt, men det är ju ändå någon skillnad för någon någonstans…? Eller?

Och medan jag skrev det ovanstående satt jag på terrassen i bikinibyxor och bh. Jag sprang också runt godset i samma utstyrsel för att locka bort höns som närmade sig granntomten. Två minuter senare for jag upp igen, denna gång för att vakta hönsen mot en rovfågel som kom farande. Inte en gång oroade jag mig över min klädsel, trots att vi bor så att vi ibland får oväntat besök av tyska turister och liknande.

I kväll är vi bortbjudna. Överväger  pyjamasbyxor och bh som klädsel. Synd att jag är så frusen av mig.

