Åh, vilken härrlian tid vi lever i! Ljuset har återvänt, svalorna flyger högt och jag spenderar varje ledig stund påtandes i trädgården. Det finns så många olika projekt att glädjas över.

Stenpartier och odlingslådor i all ära, mest njuter jag ändå av våra två jordgubbsland:image

Land 1 bjuder på en härlig mångfald av sorter. Vissa är till och med jordgubbar.

image

Land 2 är tack vare sin finurliga konstruktion otroligt lättskött.

Då jag inte strövar omkring barfota i jordgubbslanden för att plocka de solmoget söta bären sitter jag ofta på knä i kryddträdgården och drömmer om all fantastisk mat som dessa växter ska få ge smak i sommar.image

Gräslökens växtplats har jag valt med stor omsorg. Det är en konst att få den att växa mellan terrassbrädorna, men med tanke på hur dekorativt det är så är ska man inte ge sig om man inte lyckas första säsongen. I bakgrunden skymtar oreganon. Det här är förresten hela kryddträdgården.

