Jag förstår att alla hoppas på en kronologisk och detaljerad beskrivning av min (vår) Mallorcaresa med bilder på allt vi såg, åt och tänkte, men ni måste helt enkelt försöka klara er med en ytligare beskrivning. För den orolige kan jag åtminstone bekräfta att vi såg, åt och tänkte.

Resan kommer inte att gå helt obemärkt förbi här i bloggen, men jag tror jag kommer att skildra den i teman i stället för dag för dag. Det räcker liksom med att de två skolbarnen har suttit och skrivit resedagbok. Vi tappade bort oss i skoluppgiften någonstans kring dag sex och sju och vet inte riktigt vad vi gjorde när, så ve och fasa om någon kräver att få se kvitton, daterade fotografier eller annat som bevis på vilken dag vi gjorde vad. Det kan hända att det ena barnet har rapporterat om strandhäng dag sju och det andra barnet har skrivit om samma sak dag åtta. Nåja, vi kan ju låtsas att det ena barnet fick vara ensamt på stranden.

Dagens tema är favoritbilder från resan. Nu har jag valt bland bilder som inte föreställer mina medresenärer.image

I Sollerdalen blommade citrusträden samtidigt som de bar frukt. Det doftade underbart och såg fantastiskt ut. Extra fantastiskt blev det när den här vovven (irländsk varghund?) och hens kompis (skymtar längst bak) kom och berättade för oss att det här är deras gård och deras citronträd. De var högljudda men viftade på svansen. Ett galler mellan oss och hundarna försvårade fotograferingen, men jag kan intyga att det var väldigt vackert.

TremuntanaEye

I Playa de Muro gick solen ner bakom Serra de Tremuntana. Jag stod på balkongen och tog trettitolv bilder av solnedgången som jag försökte få att spegla sig i mitt öga. Det måste ha sett väldigt knäppt ut.

Sådärja. I kommande inlägg har jag för avsikt att berätta om vår borttappade bil, resans bästa skämt och en mycket trevligt sammanträffande (eller stalkade jag?!) som involverar en mycket härlig människa.

Stay tuned!

Or not!

