Det här skriver jag enbart för att kunna uppföra mig som folk. Alla ska få vara som de är så länge det inte drabbar någon annan etc., men oj vad det är svårt att inte titta för mycket och länge då något verkar ens lite ovanligt.

Jag sitter och äter glass till lunch (för det är bra och vettigt på många bra och vettiga sätt) och vrålstirrar på min telefon för att inte titta för mycket på två andra människor på caféet. Jag har verkligen ingen rätt att veta vad de håller på med, men skulle ändå verkligen vilja veta!

Varför sitter de knäpptysta? Vad var det i flaskan han smorde in hennes händer med? Varför smörjer hon inte sina händer själv? De ser så vackra ut och de har liksom en egen bubbla runt sig, men jag vet inte om det är en bubbla av förälskelse, samförstånd, outtalad ilska eller vad.

Inte titta, inte titta!

