Jag har just intagit en delikat måltid och ville avrunda med ett glas kaffe. Naturligtvis snabbkaffe, vem skulle väl stå och vänta på bryggaren för en ynka kopps skull. Och naturligtvis värmde jag vattnet i mikron, för vem skulle väl stå och vänta på kannan på spisen för en ynka skvätts skull.

Mikron behöver en minut för att värma min lilla skvätt. Men vem skulle väl stå bredvid och vänta och göra ingenting under en hel minut. På en minut hann jag ställa tallrik, glas och bestick i diskmasknen, släppa ut katten, ställa olivburken i kylen, upptäcka mer disk och ställa skärbräda, kniv och gaffel i diskmaskinen.

Inte vet jag riktigt vart jag vill komma med det här. Kanske går mikrons minutrar väldigt långsamt eller kanske är det jag som går väldigt snabbt. Nästa gång ska jag bara stå rakt upp och ner och göra ingenting i en hel minut.

