fonster4

Jag, som efter en våldsam garderobsrensning i somras aldrig mer skulle köpa något onödigt, har köpt nya köksgardiner, typ. Det är väldigt mycket som är fel med mitt köp och ändå är jag inte missnöjd alls .

För det första är de inte ens gardiner, utan ljusbollar som jag hängt upp i stället för gardiner. För det andra är ju ljusbollar så väldigt poppis nu så jag har köpt det alla andra redan har, ounikt! För det tredje är det flera månader till jul och det ser ju verkligen ut som julgransbollar. För det fjärde är det egoistiskt slöseri med energi att låta dem lysa oavsett om vi är hemma eller inte (dessutom lyser de ibland hela nätterna!).

Trots alla dessa besvärligheter slutar jag inte gilla dem. Visst kan man tänka sig att de är ett solsystem där alla planeter är lika stora, men en del lite mer rosa än andra? Och så är planeterna så nära varandra att invånarna kan se varandra genom kikaren och vinka till varandra från sina terrasser.

Dessutom är det lätt att ta snygga foton på bollarna i halvmörker.

fonster3fonster1

